دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش

ا

  • اسماعیلی، لیدا شناسایی و واکاوی ابعاد و مولفه‌های ارتقاء هوش اجتماعی در میان اعضای هیأت‌علمی دانشگاه فرهنگیان تهران [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • اسمعیلی، محمد فراتحلیل پیشایندها و پیامدهای جامعه‌پذیری سازمانی در سازمان‌های آموزشی ایران [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • اصغر نژاد فرید، علی اصغر تدوین مدل ساختاری شادکامی دانش آموزان بر اساس تاب آوری، عزت نفس و رضایت از مدرسه با واسطه گری خودکارآمدی [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 107-118]

  • اصغری، ملیحه اثر میانجی کیفیت تجربه زیبایی شناختی بر رابطه بین هوش معنوی و رضایت از زندگی در معلمان استان قم (مدل سازی بر اساس معادلات ساختاری) [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • افضل خانی، مریم شناسایی عوامل موثر بر توسعه مشارکت معلمان و دانش آموزان در فعالیت‌های پژوهشی( مراکز پژوهش‌سرای دانش آموزی) [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • افضلی، افشین ساخت و هنجاریابی پرسشنامه رهبری هم‌افزا در مدیران هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • الطالبی، محمد حمزه منصور ارزیابی رابطه بین مقوله‌های مدل شهروندی سازمانی در آموزش‌وپرورش استان بابل در کشور عراق [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 64-72]

  • المرشدی، ریاض حسین عبیس ارزیابی رابطه بین مقوله‌های مدل شهروندی سازمانی در آموزش‌وپرورش استان بابل در کشور عراق [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 64-72]

  • امیری، مهدی سنتزپژوهی مطالعات مربوط به سلامت اجتماعی [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • ایران نژاد، پریسا طراحی مدل آموزش تاب‌آوری سازمانی مدیریت بحران مراکز دانشگاهی برای مواجهه با مخاطرات طبیعی و پیشگیری از مداخلات روانی و اجتماعی (مطالعه موردی مراکز دانشگاهی شهر کرج) [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 54-63]

  • ایری، آسیه واکاوی عناصر دوسو توانی کارافرینی در سازمان فنی و حرفه ای [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • ایمانی، محمدنقی طراحی الگوی آموزش دانشگاهی مبتنی بر نیازهای صنعت در دانشگاه (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند) [دوره 10، شماره 1، 1403]

ب

  • باقری، مهدی شناسایی مولفه های نظارتی راهبران آموزشی و تربیتی مدارس ابتدایی به منظور ارائه ی الگوی جامع برای آموزش و پرورش دولتی ایران [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • بلیاد، محمد رضا طراحی مدل آموزش تاب‌آوری سازمانی مدیریت بحران مراکز دانشگاهی برای مواجهه با مخاطرات طبیعی و پیشگیری از مداخلات روانی و اجتماعی (مطالعه موردی مراکز دانشگاهی شهر کرج) [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 54-63]

  • بهیان، شاپور بررسی جامعه‌شناختی تأثیر عوامل فرهنگی بر باز تولید هویت ملی در دانش آموزان [دوره 10، شماره 1، 1403]

پ

  • پرموز، مهناز بررسی وضعیت مولفه‌های ارزشیابی کیفیت برنامه‌درسی در مدارس ابتدایی شهر تهران [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • پورجعفری شیرجوپشت، مهناز ارائه مدل کیفی دستیاری آموزشی والدین به منظور توانمندسازی آموزشی مدارس به صورت آنلاین در مواقع بحرانی [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 31-44]

  • پورصابری، رقیه مدل علّی پیشرفت تحصیلی ریاضی بر اساس تفکر خلاق و تفکر انتقادی با میانجی‌گری حل مسئله در دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهر تبریز [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 45-53]

ت

  • تجری، طیبه طراحی الگوی تدریس کارآفرینانه در آموزش عالی ایران [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 83-92]

  • تعجبی، محمود ساخت و هنجاریابی پرسشنامه رهبری هم‌افزا در مدیران هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • تقوایی یزدی، مریم واکاوی عناصر دوسو توانی کارافرینی در سازمان فنی و حرفه ای [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • تقی پور، حسینعلی طراحی الگوی ابعاد شخصیتی موثر بر میزان مهارت‌های ارتباطی مدیران [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 21-30]

  • تنهای رشوانلو، فرهاد تحلیل کانونی رابطه سبک‌های هویت با خودناتوان سازی در دانش آموزان دبیرستانی [دوره 10، شماره 1، 1403]

ج

  • جاهد، حسینعلی شناسایی مولفه های نظارتی راهبران آموزشی و تربیتی مدارس ابتدایی به منظور ارائه ی الگوی جامع برای آموزش و پرورش دولتی ایران [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • جمالی، اختر شناسایی و واکاوی ابعاد و مولفه‌های ارتقاء هوش اجتماعی در میان اعضای هیأت‌علمی دانشگاه فرهنگیان تهران [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • جمالی زواره، شکوه تدوین ساخت، رواسازی و اعتباریابی رفتارهای ناکارآمد اساتید دانشگاه‌ها‌ [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • جنتی، رمضان شناسایی عوامل موثر بر توسعه مشارکت معلمان و دانش آموزان در فعالیت‌های پژوهشی( مراکز پژوهش‌سرای دانش آموزی) [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • جهانشاهی، روانبخش بررسی جامعه‌شناختی تأثیر عوامل فرهنگی بر باز تولید هویت ملی در دانش آموزان [دوره 10، شماره 1، 1403]

چ

  • چرابین، مسلم طراحی الگوی آموزش مجازی کارآمد در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1403]

ح

  • حسین مردی، زهرا تدوین مدل ساختاری شادکامی دانش آموزان بر اساس تاب آوری، عزت نفس و رضایت از مدرسه با واسطه گری خودکارآمدی [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 107-118]

  • حسینی مهرآبادی، حکیمه سادات اثر میانجی کیفیت تجربه زیبایی شناختی بر رابطه بین هوش معنوی و رضایت از زندگی در معلمان استان قم (مدل سازی بر اساس معادلات ساختاری) [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • حقیقتیان، منصور بررسی جامعه‌شناختی تأثیر عوامل فرهنگی بر باز تولید هویت ملی در دانش آموزان [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • حنیفی، فریبا بررسی وضعیت مولفه‌های ارزشیابی کیفیت برنامه‌درسی در مدارس ابتدایی شهر تهران [دوره 10، شماره 1، 1403]

د

  • درخشان، نوشین مدل علّی پیشرفت تحصیلی ریاضی بر اساس تفکر خلاق و تفکر انتقادی با میانجی‌گری حل مسئله در دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهر تبریز [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 45-53]

  • دلقندی، محمد طراحی الگوی آموزش مجازی کارآمد در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • دهقان، حسین بررسی جامعه شناختی پیامدهای نابرابری اجتماعی- اقتصادی بر آموزش و تعلیم و تربیت در استان‌های غرب کشور (ایلام ،کردستان و کرمانشاه)یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 1، 1403]

ر

  • رادپور، فاطمه طراحی الگوی ابعاد شخصیتی موثر بر میزان مهارت‌های ارتباطی مدیران [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 21-30]

  • رجبی جغرتین، محدثه تحلیل کانونی رابطه سبک‌های هویت با خودناتوان سازی در دانش آموزان دبیرستانی [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • رحمانی، جهانبخش سنتزپژوهی مطالعات مربوط به سلامت اجتماعی [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • رزقی شیرسوار، هادی شناسایی عوامل موثر بر توسعه مشارکت معلمان و دانش آموزان در فعالیت‌های پژوهشی( مراکز پژوهش‌سرای دانش آموزی) [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • رضاپور میرصالح، یاسر اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر تجربه زیسته مادران دارای فرزند چند معلولیتی با ناگویی هیجانی بر بهبود افسردگی [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • رضایی، صادق شناسایی ساز و کارهای بکارگیری جایگاه تخیل در برنامه آموزش فلسفه برای کودکان [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 93-106]

  • رنجدوست، شهرام شناسایی ویژگی‌های اهداف برنامه‌درسی تعلیم و تربیت انقلابی در دانشگاه فرهنگیان با رویکرد آینده‌نگری [دوره 10، شماره 1، 1403]

ز

  • زارعی، هاجر ارائه مدل کیفی دستیاری آموزشی والدین به منظور توانمندسازی آموزشی مدارس به صورت آنلاین در مواقع بحرانی [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 31-44]

  • زاهد بابلان، عادل فراتحلیل پیشایندها و پیامدهای جامعه‌پذیری سازمانی در سازمان‌های آموزشی ایران [دوره 10، شماره 1، 1403]

س

  • سعادتمند، زهره سنتزپژوهی مطالعات مربوط به سلامت اجتماعی [دوره 10، شماره 1، 1403]

ش

  • شاطریان، فاطمه اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر خودآگاهی هیجانی و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • شریفی، سعید ارزیابی رابطه بین مقوله‌های مدل شهروندی سازمانی در آموزش‌وپرورش استان بابل در کشور عراق [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 64-72]

  • شریفی گل زردی، فاطمه شناسایی مولفه‌های مفهوم تربیت اقتصادی در دوره تحصیلی متوسطه اول [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 73-82]

  • شکیبایی، زهره ارائه مدل کیفی دستیاری آموزشی والدین به منظور توانمندسازی آموزشی مدارس به صورت آنلاین در مواقع بحرانی [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 31-44]

  • شیخ ابادی، ایران شناسایی مولفه های نظارتی راهبران آموزشی و تربیتی مدارس ابتدایی به منظور ارائه ی الگوی جامع برای آموزش و پرورش دولتی ایران [دوره 10، شماره 1، 1403]

ص

  • صابر گرکانی، افسانه بررسی وضعیت مولفه‌های ارزشیابی کیفیت برنامه‌درسی در مدارس ابتدایی شهر تهران [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • صادقی، مهرداد ارزیابی رابطه بین مقوله‌های مدل شهروندی سازمانی در آموزش‌وپرورش استان بابل در کشور عراق [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 64-72]

  • صفاریان همدانی، سعید واکاوی عناصر دوسو توانی کارافرینی در سازمان فنی و حرفه ای [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • صفری، مریم طراحی الگوی تدریس کارآفرینانه در آموزش عالی ایران [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 83-92]

  • صمدیه، هادی تحلیل کانونی رابطه سبک‌های هویت با خودناتوان سازی در دانش آموزان دبیرستانی [دوره 10، شماره 1، 1403]

ط

  • طاهری، افسانه تدوین مدل ساختاری شادکامی دانش آموزان بر اساس تاب آوری، عزت نفس و رضایت از مدرسه با واسطه گری خودکارآمدی [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 107-118]

ع

  • عبداله پور، محمد آزاد تحلیل ویژگی‌های روان‌سنجی نسخة کوتاه ابزار نیرومندی‌های منشی در معلمان [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • عبداله زاده، مهدی فراتحلیل پیشایندها و پیامدهای جامعه‌پذیری سازمانی در سازمان‌های آموزشی ایران [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • عظیمی، محمد شناسایی ویژگی‌های اهداف برنامه‌درسی تعلیم و تربیت انقلابی در دانشگاه فرهنگیان با رویکرد آینده‌نگری [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • علیزاده اصلی، افسانه شناسایی ابعاد و مولفه‌های برنامه‌درسی بازی‌محور در دوره پیش‌دبستانی بر مبنای نظریه مونته‌سوری [دوره 10، شماره 1، 1403]

ف

  • فرخ سرشت، بهزاد طراحی الگوی ابعاد شخصیتی موثر بر میزان مهارت‌های ارتباطی مدیران [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 21-30]

ق

  • قائدی، یحیی شناسایی ساز و کارهای بکارگیری جایگاه تخیل در برنامه آموزش فلسفه برای کودکان [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 93-106]

  • قادری شیخی آبادی، مریم ساخت و هنجاریابی پرسشنامه رهبری هم‌افزا در مدیران هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • قورچیان، نادر قلی شناسایی و واکاوی ابعاد و مولفه‌های ارتقاء هوش اجتماعی در میان اعضای هیأت‌علمی دانشگاه فرهنگیان تهران [دوره 10، شماره 1، 1403]

ک

  • کارخانه، فروزان بررسی جامعه شناختی پیامدهای نابرابری اجتماعی- اقتصادی بر آموزش و تعلیم و تربیت در استان‌های غرب کشور (ایلام ،کردستان و کرمانشاه)یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • کریمی، محمد طراحی الگوی آموزش مجازی کارآمد در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • کریمی خویگانی، روح الله شناسایی مولفه‌های مفهوم تربیت اقتصادی در دوره تحصیلی متوسطه اول [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 73-82]

  • کیاکجوری، داود طراحی الگوی ابعاد شخصیتی موثر بر میزان مهارت‌های ارتباطی مدیران [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 21-30]

ل

  • لرنی، منوچهر طراحی مدل آموزش تاب‌آوری سازمانی مدیریت بحران مراکز دانشگاهی برای مواجهه با مخاطرات طبیعی و پیشگیری از مداخلات روانی و اجتماعی (مطالعه موردی مراکز دانشگاهی شهر کرج) [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 54-63]

م

  • محبی، علی شناسایی مولفه‌های مفهوم تربیت اقتصادی در دوره تحصیلی متوسطه اول [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 73-82]

  • محکم کار، عاطفه اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر خودآگاهی هیجانی و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • محمدی احمدآبادی، ناصر شناسایی ابعاد و مولفه‌های برنامه‌درسی بازی‌محور در دوره پیش‌دبستانی بر مبنای نظریه مونته‌سوری [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • محمدی کیا، محمدحسین طراحی الگوی آموزش دانشگاهی مبتنی بر نیازهای صنعت در دانشگاه (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند) [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • محمدی نژاد گنجی، علیرضا طراحی الگوی آموزش دانشگاهی مبتنی بر نیازهای صنعت در دانشگاه (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند) [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • محمدی نژاد گنجی، علیرضا طراحی مدل آموزش تاب‌آوری سازمانی مدیریت بحران مراکز دانشگاهی برای مواجهه با مخاطرات طبیعی و پیشگیری از مداخلات روانی و اجتماعی (مطالعه موردی مراکز دانشگاهی شهر کرج) [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 54-63]

  • محمودی، عطاالله مقایسه اثربخشی الگوی یادگیری معکوس و یادگیری مشارکتی بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • محمودی اصل، زینب اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر تجربه زیسته مادران دارای فرزند چند معلولیتی با ناگویی هیجانی بر بهبود افسردگی [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • مدیری، محمود طراحی مدل تفسیری-ساختاری جامع برای حذف شکاف دیجیتالی آموزش و پرورش در دوران همه گیری بحران کویید 19 [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • مرادی، امید مقایسه اثربخشی الگوی یادگیری معکوس و یادگیری مشارکتی بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • منشئی، غلامرضا تدوین ساخت، رواسازی و اعتباریابی رفتارهای ناکارآمد اساتید دانشگاه‌ها‌ [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • موسی خانی، مرتضی طراحی مدل تفسیری-ساختاری جامع برای حذف شکاف دیجیتالی آموزش و پرورش در دوران همه گیری بحران کویید 19 [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • میرشمسی، حمیده شناسایی ابعاد و مولفه‌های برنامه‌درسی بازی‌محور در دوره پیش‌دبستانی بر مبنای نظریه مونته‌سوری [دوره 10، شماره 1، 1403]

ن

  • نادی، محمدعلی تدوین ساخت، رواسازی و اعتباریابی رفتارهای ناکارآمد اساتید دانشگاه‌ها‌ [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • نجم‌‌الهدی، فاطمه سادات شناسایی ساز و کارهای بکارگیری جایگاه تخیل در برنامه آموزش فلسفه برای کودکان [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 93-106]

  • نصیری، فخرالسادات ساخت و هنجاریابی پرسشنامه رهبری هم‌افزا در مدیران هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • نظری، علی اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر تجربه زیسته مادران دارای فرزند چند معلولیتی با ناگویی هیجانی بر بهبود افسردگی [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • نودهی، حسن طراحی الگوی آموزش مجازی کارآمد در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • نیکوکار، اعظم اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر خودآگاهی هیجانی و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [دوره 10، شماره 1، 1403]

ه

  • هدایی پور، سیده ریحانه طراحی مدل تفسیری-ساختاری جامع برای حذف شکاف دیجیتالی آموزش و پرورش در دوران همه گیری بحران کویید 19 [دوره 10، شماره 1، 1403]

ی

  • یاراحمدی، یحیی مقایسه اثربخشی الگوی یادگیری معکوس و یادگیری مشارکتی بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • یارعلی، کمال الدین طراحی الگوی تدریس کارآفرینانه در آموزش عالی ایران [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 83-92]

  • یوسف پور، ناهیده مدل علّی پیشرفت تحصیلی ریاضی بر اساس تفکر خلاق و تفکر انتقادی با میانجی‌گری حل مسئله در دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهر تبریز [دوره 10، شماره 1، 1403، صفحه 45-53]

  • یوسفوند، حسن رضا بررسی جامعه شناختی پیامدهای نابرابری اجتماعی- اقتصادی بر آموزش و تعلیم و تربیت در استان‌های غرب کشور (ایلام ،کردستان و کرمانشاه)یک مطالعه کیفی [دوره 10، شماره 1، 1403]

  • یوسفی تازه کند قشلاق، الناز شناسایی ویژگی‌های اهداف برنامه‌درسی تعلیم و تربیت انقلابی در دانشگاه فرهنگیان با رویکرد آینده‌نگری [دوره 10، شماره 1، 1403]